donderdag 11 september 2003

Mager



Een van de eerste dingen die Rita zei toen ik in Houston kwam, was dat ik mager ben geworden en dat ze er alles aan zou doen om me vet te mesten. Net als vorig jaar, toen ik ook in Houston was, kocht ik een spijkerbroek, maar ik moest een maat terugschakelen want anders zakte hij af.

Op Schiphol werd ik afgehaald door Hidzer en Kees en Lolkje, altijd leuk, want het is gezelliger en dan hoef je niet met die tijdverslindende trein naar Leeuwarden. Eigenlijk wil je als je eenmaal landt op Schiphol gewoon direct thuis kunnen zijn. ,,Je bent mager geworden'', zeiden ze.

Hier liep ik zojuist door de Sint Jacobsstraat, om insteekmappen te halen voor de veel te veel foto's die ik heb gemaakt. Mijn nicht Sjakkie kwam me achterop fietsen. ,,Dus je bent terug'', stelde ze naar waarheid vast. En ze trok aan mijn overhemd. ,,Ik had gehoord dat je zo mager bent geworden.''

Er zijn hele ondergrondse inlichtingencircuits waar je geen weet van hebt. Daarbij vergeleken is het met internet maar behelpen.