vrijdag 24 december 2004

Net voor Kerst



Een rare tijd, net voor kerst, vooral als je helemaal niet in kerststemming bent. Ik had vandaag vrij, dus ik ging naar de film, 'Alexander', over Alexander de Grote. Niet echt veel aan, maar met prachtige veldslagen. Onderweg naar de bioscoop kwam ik Leo tegen. Ik had net tijd om Hoi te roepen, want ik ben altijd op het laatste nippertje.

's Avonds thuis ook nog een dvd gekeken, '2001 A Space Odyssey', zo'n film die je elk jaar een keertje bekijkt en waar je dan wat van in de war bent. Daarom ging ik nog even een biertje halen bij de Ierse pub.

Daar kwam ik Leo alweer tegen. ,,Woon je al in je nieuwe huis?'', vroeg ik, want hij is wel een jaar bezig geweest dat huis op te knappen.

,,Woensdag ga ik erin'', zei hij.

,,Gefeliciteerd''', zei ik.

,,Condoleer me liever'', zei hij. ,,We gaan uit elkaar, ik ga alleen in dat huis wonen.'' Hun kind, een jaar oud schat ik, gaat voortaan eerst naar de een, dan naar de ander, legde hij uit.

Zo wordt het met die kerststemming natuurlijk niks.