donderdag 21 juli 2005

Onno




Na enig twijfelen heb ik 'ja' gezegd op de vraag, of ik persofficier Onno wil spelen in de tv-serie 'Dankert & Dankert'. Het is maar een klein rolletje, had producent Sjoek Nutma gezegd. Dat klopt, las ik in het script: een paar regeltjes en klaar.

Zo'n serie maken is een ingewikkelde zaak, dus ik moest opgeven op welke dagen ik deze zomer niet kan. Nou, plannen had ik alleen komend weekeinde, want dan ga ik met Lars en Jurriaan naar Duitsland.

Maandag ging de telefoon. Iemand van Omrop Fryslan, om te vertellen dat ik aanstaand weekeinde verwacht werd voor de opnamen.

,,Dan kan ik helemaal niet'', zuchtte ik. ,,Dat heb ik anderhalve maand geleden aan een zekere Wenda gemaild.''

Oei, dat was een streep door het rooster. Ik zou er nog van horen.

Vanmorgen ging de telefoon nogmaals. Mijn collega Adwin de Kluyver. Hij was zojuist gebeld door producent Sjoek Nutma, of hij de rol wilde van persofficier Onno in 'Dankert & Dankert'. Film - het blijft een aparte wereld.