woensdag 3 mei 2006

Eva digitaal




Sinds twee dagen heb ik een kastje van UPC, waardoor ik digitaal televisie ontvang. Het is wat scherper dan gewone televisie, maar soms stokt het beeld even en je hebt geen teletekst.

Wel heb je er ineens een massa zenders bij. Zes verschillende BBC's, Spaanse en Italiaanse tv, El Jazeera, betaalnetten en alle regionale omroepen van Nederland.

Daarom kon ik gisteren genieten van een live-optreden van oud-collega Eva Vriend bij Omroep Flevoland, die een verhaal had over de onthulling van een oorlogsmonument. Dat wil zeggen, dat zou onthuld worden, maar de hoogbejaarde Engelse oudstrijders hadden vertraging dus stond alles daar te wachten. De burgemeester was alweer weg, maar vond het zo belangrijk, dat ze straks weer terug zou komen, meldde Eva.

,,Je knipoogde niet eens'', sms'te ik na afloop naar haar. Want ze wist dat ik zou kijken.

,,Ik had wel het kettinkje om dat ik van de Leeuwarder Courant heb gekregen'', stuurde ze terug.