zaterdag 18 november 2006


Blueberry Hill

,,Het Oranje Bierhuis is een echt Leeuwarder cult-cafe'', zei Jelte gisteravond, toen ik daar na mijn avonddienst op de krant, even na middernacht, binnenwipte. ,,Daar moet je een verhaal over schrijven in de krant. En dan moet er ook bij dat ze geen muziek draaien. En dat er veel nieuwe, jongere bezoekers zitten maar wel van niveau.''

Dat kon ik op dat moment allemaal moeilijk nagaan en ik had ook helemaal geen zin om een stukje te schrijven. Maar gezellig is het er wel, dat moet ik bevestigen. Om twee uur kroop een van de stamgasten zelfs achter de piano om 'Hey Jude' en dat soort meezingers te spelen.

Op 'Blueberry Hill' zette ik mijn imitatie Louis Armstrong-Fats Domino stem op, die zoveel indruk maakte, dat niemand doorhad dat ik de helft van de tekst improviseerde, want zo goed ken ik die niet. Als het maar nu en dan op ill rijmt kom je een heel eind on Blueberry Hill.


(Een aantal foto's maakte ikzelf, de rest maakte Gryts)