zondag 11 november 2007


Mehr Licht

Maar liefst vier mensen hadden gehoor gegeven aan een oproep, om deel te nemen aan een Miss Schemerlamp-verkiezing in de Harmonie, bij een dansfeest tijdens het Noordelijk Film Festival. Ik zat in de jury, met Ellen en een zekere Lieuwe, die de voorzitter was.



Ik had geen idee waar je op moet letten bij het selecteren van een Miss Schemerlamp, maar de anderen wisten dat gelukkig evenmin. De winnaars waren toch snel duidelijk: Sjoerd en Marijke in politiepak, met een Ikea-lamp die ze een bontjas en een bh hadden aangetrokken. Meer een Sint Maartenlampion, eigenlijk.

(De foto's kreeg ik van Mirjam van der Veen, nadat ik mijn mailadres tijdens dat feest, heel suggestief allemaal, op haar hand had geschreven.)




Oh ja: dit was de mooiste film die ik op het festival heb gezien, al las ik er tot nu toe vrij slechte recensies over.