maandag 12 mei 2008

The best sunday of my life



Bij Sjoerd kun je er een weddenschap op afsluiten: als je bij hem op bezoek komt, huurt hij een boot.



,,Jij gaat ook mee'', zei hij op vriendelijk-dwingende toon, dus er zat niks anders op.

Ik was er eigenlijk om zijn nieuwe huis in Leiden te bekijken, en omdat hij Daniel en Jeremy op bezoek had, de twee grootste rokers die ik ken. Ik had ze in Boekarest een paar keer getroffen, ze wonen nu in het centrum van Londen, ,,in a very expensive shoebox'', zei Jeremy.





We stapten eigenlijk allemaal wat met tegenzin in die boot, behalve Sjoerd natuurlijk, maar het moet gezegd: Leiden is erg mooi vanaf het water.




Om te voorkomen dat ik zou verbranden kreeg ik een petje op vol goudborduursel, van de politie van Colombia. Daar was laatst een delegatie van in Nederland, vandaar. Colombianen hebben bijzonder kleine hoofdjes.






Op de Kaag is het net zo druk als op de Friese meren, maar daar hebben ze als extra attractie, dat er steeds vliegtuigen overkomen, want Schiphol is niet zo ver weg. Je hoort ze bijna niet.

,,This has been the best sunday of my life'', zei Jeremy, toen we vijf uur later weer thuiskwamen en alle witte wijn hadden opgemaakt.