donderdag 31 juli 2008

Accountancy



De PC in Franeker (dat is kaatsen met heel veel ritueel eromheen) is dit jaar door een accountant gewonnen, ja niet alleen door hem natuurlijk, maar hij (Douwe Groenendijk) werd koning. Dan krijg je een zilveren bal om je nek, die aan jeu de boules doet denken.

,,Is hij echt accountant?'', vroeg ik aan een collega van Groenendijk, die me dat net had verteld.

,,Ja, we werken bij Ernst & Young in Leeuwarden'', zei die collega.

,,Accountants en sport, dat hoort toch niet bij elkaar?'', zei ik. ,,De winnaars van de PC werken altijd bij een installatiebedrijf of zo. Ze hebben een stevig, eerlijk handwerk.''

Nou, hier was dat dus niet zo. En deze collega zelf schreef gedichten.

Ik moet mijn beeld van accountants compleet bijstellen. Het zijn je reinste avonturiers.


(De foto kreeg ik van Laurens Aaij, ik zit naast Wybren op de tribune.)