donderdag 4 september 2008



Jacco, Kees en ik deden gisteren mee aan de tv-kwis Fryslân Boppe, een aflevering die ergens in oktober uitgezonden wordt. We hebben beloofd niks over de uitslag te vertellen, dus vooruit.



Ik had de kwis nog nooit gezien en had me voorbereid door een paar afleveringen op internet te kijken. Oei! Veel sportvragen! Maar het stelde me gerust dat de deelnemers van een oudere aflevering niet wisten hoe de hoofdredacteur van de Leeuwarder Courant heet.

Je moest je eigen publiek meenemen, vijf man liefst, maar dat had ik wat laten sloeren, zodat uiteindelijk collega's Kirsten en Rob meekwamen. Jacco en Kees hadden ook al zo weinig, zodat er voor deze aflevering publiek dat in de omropkantine zat geronseld werd. ,,Hebben ze elke keer dezelfde vragen?'', vroeg een dame.


Het shirt van Froeks dat Jacco draagt zorgde even voor wat gedoe, want het is reclame voor 'zijn' website. Misschien had ik snel een T-shirt van dit weblog moeten maken.





Kirsten maakte een paar tv-foto's tijdens het opspelden van de microfoons. Deze keer wilden ze bijvoorbeeld weten hoe de Slachtemarathon aan zijn naam komt (makkie) maar helaas ook hoe de winnaar heet (gokkie). De hoofdprijs - een digitale camera - ging naar Kees.

Oeps.