zaterdag 29 november 2008

Actie baard voor Ballum



De pruik en baard die ze in Ballum hebben zijn aan vervanging toe, dus of ik daar even achteraan wilde. Leuke boodschappen zijn dat, want je komt in onvermoede winkelmagazijns, zoals deze van Harlekino, die je anders nooit ziet. Kasten vol Pietenpruiken, hangers vol mantels - wie moet dat allemaal kopen?

In baarden is er heel veel keus, van synthetische, die bij honderd euro beginnen, tot baarden van echt buffelhaar, waar je 750 euro voor kwijt bent. Dat is ruim twee euro per Ballumer, alle kinderlozen, zuigelingen en ouden van dagen meegerekend.

In de spiegel ben ik zelf te zien, want ik moest per se passen van de verkoper. Hij neemt de Sinterklaasindustrie uiterst serieus, want ik moet allerlei dingen onthouden: wassen in lauw water, op een bepaalde manier in de doos leggen, nooit de lijm in dezelfde doos bewaren. En vooral moest ik plechtig beloven dat ik niet zou drinken of roken. Althans, niet met die baard voor.