woensdag 5 november 2008

Zwarte commentator huilt



De Amerikaanse verkiezingen werden een stuk leuker van de Electionbingo, die iemand voor ons had bedacht en op internet had gezet. In Leeuwarden waren verder geen echte verkiezingsavonden, dus moesten we zelf maar wat bij elkaar gaan zitten, met deze bingo dus.



Daar kon je bijvoorbeeld afstrepen als iemand zei 'too close to call', wat ze bij de NOS soms wel vier keer achterelkaar zeiden. Een mooie is ook: 'Totaal onbekend gezicht blijkt NOS-verslaggever', dat was de eerste die ik had. Moeilijker was 'Iemand zegt iets aardigs over John Kerry. Die stond ook op mijn formulier. Gryts en Sjoerd hadden 'Zwarte commentator huilt'. Dat was even wachten, maar het kwam.



Tussendoor belde ik via Skype met Rik, die in de VS zit, zodat we ook wat eigen commentaar konden krijgen. Tenslotte studeert hij Amerikanistiek.



Rik stond echter op het punt om naar het cafe te gaan met een zekere Rocco (als we de naam goed hebben verstaan, er is nog net een stukje T-shirt te zien, rechts). Rocco was voor McCain. ,,Iedereen is hier voor McCain, behalve ik'', zei Rik.

,,Kun je op zijn minst iets aardigs over John Kerry zeggen?'', vroeg ik. ,,Of Rocco?''

Dat wilde Rocco wel doen. ,,John Kerry is a nice guy'', zei hij. Die kon ik weer afstrepen.

Even later won Obama al en vergaten we de bingo verder. We waren trouwens nog maar met zijn drieen over. (Zie helemaal boven).