zondag 10 mei 2009

Lezers wereldwijd





,,Mag ik u wat vragen? Mag ik een foto van u maken?'', vroeg ik een paar uur geleden op Schiphol. Want in het vertrekhal E24 voor de vlucht naar New York (daar ben ik inmiddels) zat zomaar iemand de Leeuwarder Courant te lezen. Ik legde uit dat ik bij die krant werk en het wel grappig vond.



,,Dan moat ik ek op'e foto'', riep een mevrouw die ik niet had gezien en die verderop met de andere helft van de krant zat. ,,It is myn krantsje.''

,,Asjemenou'', zei de vrouw naast de lezeres. ,,Ik ben geloof ik nou al in het buitenland, want ik versta er helemaal niks van.''

,,Ja u bent al op reis'', zei ik vanachter het fototoestel.

,,Ik ben helemaal niet grijs'', zei ze. ,,Hooguit een beetje.''

Now I'm here



Nog zo'n lezer, in het hotel. Dit is het uitzicht van de kamer van Joop en Christien, op de veertigste verdieping.

Zelf heb ik een eenpersoonskamer (28-ste verdieping) met voornamelijk uitzicht op een muur, maar als ik tegen het raam ga staan zie ik de Hudsonrivier glinsteren.