maandag 1 juni 2009

Boskabouter Sexclub





Niets doen als het mooi weer is geeft altijd schuldgevoel. Daarom ging ik fietsen naar het Bildt. Daar kom je de Elfstedenfietstocht, die vandaag is, zeker niet tegen, bedacht ik.

Een goede redenering, maar ik was vergeten dat er ook een pruttelbrommertoertocht was met honderden deelnemers, die me onderweg in een lange sliert inhaalden. Solexrijders rijden graag in clubverband - misschien omdat ze dan minder snel uitgelachen worden - en kleden zich dan allemaal gelijk. Leren jassen, slingers om, polo's met opdruk. Boskabouter Sexclub las ik achterop bij een groep. Bij nauwkeuriger lezen stond er Boskabouter Solexclub, wat meer voor de hand ligt maar minder interessant klinkt.

Ik heb er een filmpje van gemaakt met mijn telefoon, voorzover dat wilde, en dat op YouTube gezet.

Nadat al deze solexen me hadden ingehaald kwam ik ook nog drie keer een motortoertocht tegen, wat meer een SM-optocht is met al dat zwart leer en chroom. Overal zaten mensen in de berm, op klapstoeltjes of hun eigen motorkap, en zwaaiden. 't Was tenslotte mooi weer, dan moet je iets doen.