zaterdag 6 juni 2009

Give me a hint of style





Vanwege het nummer 'Mugshots' van Godley en Creme was ik een tijdlang in de ban van politiefoto's, die ik op de studentenflat van iedereen maakte. Stuk wit papier tegen de kast, mensen ervoor, recht van voren, opzij kijkend, keihard licht erop en ook nog eens flitsen. Zwartwit, natuurlijk, want dat kon ik zelf afdrukken.

Christien is vandaag 50 geworden, en of we allemaal iets op wilden sturen voor een boek dat ze zou krijgen. Tussen de negatieven vond ik de volkomen vergeten mugshots terug.

Ze slaakte een kreeg van ontzetting vanmiddag toen ze die foto's terugzag. Ze waren ook wel heel erg onopgesmukt. Toch kreeg ik haar vrij eenvoudig zover dat ze ermee poseerde.



Overigens heb ik nu voortdurend 'Mugshots' in mijn hoofd. Ina, die er ook was, eveneens. En nadat we het refrein gezongen hadden zelfs een paar mensen die nog nooit van het nummer gehoord hadden. Give me a hint of style, give me the Kray profile, I know you know there's a mug in the shot.