woensdag 1 juli 2009

Weer wat geleerd






,,Mijn oom heeft de term MILF uitgevonden'', zei de hoofdpersoon in 'Ghosts of Girlfriends Past'. Dat is een niemandalletje over relaties, gisteren in een voorpremiere in bioscoop Tivoli.

,,Wat betekent dat?'', fluisterde ik tegen Ellen die naast me zat.

,,Mother I'd Like to Fuck'', zei ze zonder blikken of blozen. Hoewel, het was donker in de bioscoop, misschien bloosde ze toch.

,,Wisten jullie wat MILF betekent?'', vroeg ik in de pauze aan de rest van mijn gezelschap. Ja, dat wisten ze allemaal. Een paar jonge jongens op de rij achter ons hadden mijn vraag gehoord en knikten ook.

,,Jullie wisten het zeker ook al?''

,,Ja'', zei de jongen recht achter me, op een toon van 'wie weet dat nou niet'.

Ook op het terras later wist iedereen het, zodat ik me tijdelijk iemand van een andere planeet heb gevoeld.

(Foto Warner Bros)