zondag 27 december 2009

Across the universe






,,Ik was een normale driedimensionale jongen, tot ik de schoenendoos kreeg. Het is een doorgang naar de negende dimensie! Het thuis van Quantum Ray! De negendimensionale superheld en leider van team Quantum, de kosmische bewakers van de wetten van het universum! En nu zit ik bij het team. Nou da's het verhaal, ik moet het universum gaan redden!''


Dit is de introtekst van Quantum Ray, een drukke tekenfilmserie waar mijn nichtje Zoë op dit moment naar zit te kijken. Het zijn avonturen met tussendoor een flitsende uitleg over zwarte gaten, tijdreizen en wormgaten. Heel kort schoten ook een portret van Isaac Newton en een dubbele helix voorbij.

Met zulk edutainment is het geen wonder dat Zoë eruit ziet als de kruising tussen een normale driedimensionale prinses en een astronaute. Foto was gisteren, bij de dijk.