donderdag 10 maart 2011

Het sluiten van een gulp



Nynke Sietsma is journalist in Amsterdam en bovendien fan van Meindert Talma. Vanavond was ze bij zijn optreden in Perdu in Amsterdam, waar hij nogmaals de bundel Laat Het Orgel Jammeren presenteerde (zie ook hieronder).

Ze twitterde: O nee!!!! Meindert z'n gulp staat open!!!! En de zaal is afgeladen! Wie gaat het hem zeggen!

Ik begreep dat haast geboden was, dus ik sms'te Meindert vanuit Leeuwarden: Iemand twittert dat je gulp openstaat.

Meindert sms'te terug: Aha! Moi.

Nynke twitterde intussen: Nyk de Vries deed twee ultrakorte verhalen. Hopelijk heeft Talma z'n gulp ondertussen dichtgeritst.

Ik twitterde haar: Ja want ik heb hem gesms't en hij stuurde net een bedankje terug.

Ze twitterde terug: Briljant. Ik stuur 'm ook net een sms.

En even later: Ik heb Meindert gesms't over zijn gulp. Ik voel me stom.

Ik twitterde haar: Het idee dat het helemaal via Leeuwarden gaat vind ik leuker.

Tussendoor twitterde ze: Meindert begint met het gulpvoorval. Wat een held. En ik heb een hoofd als een biet. Maar geen rode. Want die lust ik niet.

En als reactie op mij voegde ze toe: Meindert zei: ik kreeg een sms uit Leeuwarden dat er over mijn gulp werd getwitterd. En hij noemde je ook nog even.

Zoveel high tech voor het sluiten van een gulp!