zaterdag 28 mei 2011

De onzin van Wiegel



,,In de politiek bestaan geen vrienden. En in het leven heb je er hooguit drie of vier. Die mensen die op internet honderden vrienden hebben op hoe heet dat? Haaifz? Allemaal onzin.''

Hans Wiegel ging in Achlum even lekker los.

,,Ik heb geen kompjoeter, ik iemeel niet, ik doe aan al die onzin niet mee. Iemand via iemeel laten weten dat je hem een zakkenwasser vindt, je kunt er ook heenlopen en het hem in zijn gezicht zeggen. Mijn secretaresse print vijf procent van alle iemeel die ik krijg uit en gooit de rest weg. Dat moet iedereen gewoon doen.''

Meer onzin:

,,Het idee in de politiek: we moeten naar het volk toe. We moeten luisteren naar het volk. Dat is allemaal onzin. De politiek moet regeren en eens in de vier jaar kunnen burgers hun stem laten horen. Ik heb toen ik in de politiek zat eens drie weken lang niks van me laten horen, geen commentaar, geen uitspraken, niet op televisie. We gingen in de peilingen meteen omhoog.''

Nog een tip, over het lezen van dikke rapporten, wat je nooit moet doen.

,,Maar je moet wel de indruk wekken dat je ze gelezen hebt. Toxopeus leerde me dat je een dikke nota moet openslaan, bijvoorbeeld op pagina 123 en daar vind je altijd wel iets waarvan je denkt: 'Klopt dat wel'. Dan stuur je het terug met een briefje dat het je opviel dat op pagina 123 dit of dat stond en dan denken die lui dat je het helemaal gelezen hebt.''

En over het werk van een commissaris der Koningin:

,,Ik heb niet hard gewerkt maar wel veel gedaan.''