maandag 6 juni 2011

De kruin van Buin



Half Ameland heeft nu vermoedelijk Penny's Shadow ook gezien en ondervonden hoe raar het kijkt als een film zich afspeelt op een plek die je goed kent. Zelf zat ik althans in het begin al op bijzaken te letten, als je de veerboot ziet met volgens mij Mario aan boord. Je kijkt hem bovenop zijn hoofd, waar overigens niet veel te zien is.

Naast die kruin van Buin zijn er vast ook bekenden bij de massale paardrijscene en een feest aan het eind, maar die heb ik zo snel niet herkend. En zaten er nou bekenden op het terras bij Sunset? Ik begreep achteraf dat ik Steven had moeten herkennen bij het kitesurfen en Ulbe ergens aan het begin, maar daar kan ik me in vergissen. Bij de paardenreddingboot was het dan wel weer raak, waar trouwens Pieter als enige Amelander met een sprekende rol opduikt.

Maar waar is de korte scene opgenomen met Rense Westra, die in elke Steven-de-Jongfilm speelt? Hij is de man die met een fles Nobeltje komt aanlopen en dan ontdekt dat een pony bezig is zijn chips op te eten. Even ervoor zien we een straat van boven - Ballum?

En dan tenslotte is er de opvallende blooper uit de trailer. Daar zien we vanuit de lucht een auto langs de vuurtoren rijden, maar de auto rijdt aan de linkerkant van de weg. Het beeld is dus gespiegeld, kijk hierboven maar, al valt dat door het fietspad ernaast niet meteen op. In de film zit het wel goed.