vrijdag 23 december 2011

Herken ze allemaal!



Bij wijze van kerstkaart stuurde Menno in een enveloppe een krantenpagina, de Salt Lake Tribune waarschijnlijk, maar de bovenkant is eraf geknipt. En er is een rechthoekje verwijderd uit het midden.

Het is een verhaal over filmcomponist John Williams, van dat dreigende muziekje van Jaws en de marsen van Star Wars, Indiana Jones en Superman. En eigenlijk alle films van Steven Spielberg.

De illustratie is samengesteld uit twintig films waarvoor Williams de muziek schreef. ,,Can you identify the 20 films pictured?'' vraagt het bijschrift. De oplossingen stonden in het stukje dat Menno eruit heeft geknipt.

Maar het is een fluitje van een cent, al kon ik de dame rechts onderin eerst niet thuisbrengen, tot ik zag dat het geen dame was. Ik heb hem de oplossing al gemaild.

Nachrift: Natuurlijk had ik ze allemaal goed, dat zou anders mijn eer te na zijn geweest.