zaterdag 10 december 2011

Het is Shadow!



Als Sinterklaas te Ballum en Hollum kan ik melden dat alle schoolkinderen daar de film Penny's Shadow hebben gezien. Velen hebben hem zelfs als dvd in hun schoen gevonden.

Dus het was mooi dat de Sint dinsdag op de Friezin Maaike door Hollum reed, een van de hoofdrolspelers uit die film. Ze vond het maar zo-zo, die wit-rode wapperlap op haar rug.

Naast de Sint liepen de hele route lang twee meisjes die verrukt naar andere meisjes riepen: ,,Het is Shadow! Het is Shadow!''

Het is dat de Sint daar te fatsoenlijk voor is, maar ik had met mijn meest barse Sint-Nicolaasstem tegen ze moeten zeggen: ,,Shadow? Shadow? Om wie gaat het hier eigenlijk? Dit is verdomme Sint Nicolaas op een paard, ja?''



(De bovenste foto vond ik op twitter, hij is gemaakt door Jos Kamphuis. De foto op school kreeg ik van Walraven Hofker.)