maandag 5 december 2011

Zum Jopie's 108. Geburtstag



Gisteren mocht Jopie Heesters na een weekje ziekenhuis naar huis, zodat hij vandaag zijn 108-ste verjaardag kan vieren. Gefeliciteerd!

Voor de liefhebbers staan hierboven wat fragmentjes aan elkaar geplakt, voor de liefhebbers. Hij doet zelfs een stukje Nederlandpromotie, als hij een zaal vol Duitsers 'Daar bij die Molen' laat meezingen. Dat deed hij weer bij zijn historische optreen in Amersfoort, 2008, je hoort Lars en mij meebrullen. Niet helemaal zuiver, ben ik bang.

Dat liedje is volgens Heesters een echt Nederlands volksliedje. Dat weet ik niet, hoewel de meeste Nederlanders het vermoedelijk wel kennen. Met de intrigerende tekst:

,,Daar bij die molen / Die mooie molen / Daar woont het meisje / Waar ik zoveel van hou''


Want zou het eigenlijk niet moeten zijn: ,,Daar woont het meisje van wie ik zoveel hou''?