woensdag 18 juli 2012

Les fleurs du bien


Olga, die de planten in mijn huis verzorgde, had voor mijn thuiskomst bloemen op tafel gezet. Dat was aardig.

Toen ik een dag thuis was, belde de buurman aan: er waren bloemen bezorgd, maar al anderhalve week geleden. ,,Ze zijn niet zo mooi meer'', zei hij maar vast.

Het bleek van de directie van NDC Mediagroep te zijn, omdat ik daar al 25 jaar werk. Ze waren inderdaad wat aan de droge kant, maar je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. Ik zette ze voor de vorm toch nog maar in een vaas.


Een dag later belde de buurvrouw aan. ,,Er is alweer een bos bloemen voor je bezorgd'', zei ze. Deze keer ging het om een verse bos, van de hoofdredactie, ook al vanwege dat ik 25 jaar stukjes voor de krant schrijf.

Om alles compleet te maken kreeg ik op de krant zelf ook nog een bronzen kunstvoorwerp op marmeren voet, waar ik wat mijn twijfels over heb.

Gegeven paard of niet, doe mij de bloemen maar.