vrijdag 11 januari 2013

Middeleeuws

Toen ik in oktober in Salt Lake City logeerde, maakten Tim en Annalise grapjes over hun tandarts, dr. P. Jack Feller. Dat moet een ijdele man zijn, mormoon natuurlijk, met acht kinderen en 29 kleinkinderen.

Het bijzonderste is zijn praktijk, die volhangt met fotos van de dokter zelf, terwijl hij aan het surfen of skydiven is. Ook al heeft hij grijs haar, deze man is eeuwig jong en onstuitbaar, dat is duidelijk.

Ik had best even meegewild om het fenomeen te zien, maar het kwam er toen niet van.

Tim kreeg deze week een beugel aangemeten bij dr. P. Jack Feller. Menno stuurde me deze foto van zijn zoon op.

,,Hij was gek genoeg opgewonden dat hij een beugel zou krijgen'', schreef hij erbij. ,,Lots of new lip movements.''

Menno was nog iets opgevallen: boven de deur naar het tandartskantoor hing een bordje: 'Where we go medieval on your ass'. Een onvertaalbaar citaat uit 'Pulp Fiction' dat zoiets betekent als 'Hier krijg je middeleeuws op je sodemieter'.

Och, wat heb ik een spijt dat ik in oktober niet even ben meegegaan. Gelukkig maakt de foto van Tim veel goed.  

Naschrift

Pas toen Menno dit las, bekende hij dat hij dat van dat bordje boven de deur erbij had verzonnen. Ik ben te goed van vertrouwen.