maandag 6 mei 2013

Bij ons aan de singel


Tijdens het Befrijdingsfestival kon je twitteren, en als de tag #bff13 erbij stond, verscheen de tweet vanzelf onderaan het grote scherm naast de Oldehove. Toen Marco Florijn, die achter me stond, en Aukje de Vries, naast me, dat bij het optreden van Miss Montreal doorhadden vlogen de tweets door de ether.

Dan ga je vanzelf meedoen, want als je naam op een groot scherm verschijnt besta je toch een beetje meer. Kijk eens, hier ben ik met Miss Montreal in beeld.



Sciencefictionachtig mooi was de F16, die op het parkeerplaatsje achter het Princessehof was neergezet. Die trok veel bekijks, en niet enkel van mannen (dat had Olga de avond tevoren voorspeld). Veel mensen (ook moeders, dus) zetten hun kinderen ernaast en maakten dan een foto.



Mijn naam kwam nog een keer voorbij, omdat Anneke Douma me in het vizier had gekregen. Dit stukje heb ik geknipt uit een langer fragment van Noardewyn, van Omrop Fryslan. Het zit op ongeveer de 49-ste seconde. Nu ja, het is voor de glorie van Cambuur, zullen we maar denken.