zaterdag 15 juni 2013

Drie per dag poetsen

Dit is op de Swart Dune, een geweldig mooi, heide-achtig natuurgebiedje op Terschelling met een paar spookachtige dode bomen erin. Het muziekje van Game of Thrones spookte me erbij door het hoofd, omdat je elk moment een ridder te paard verwacht.

Daar was ik veel te vroeg voor de voorstelling 'In Limbo' van theatergroep 'Berg&Bos', een eindje verderop, zodat ik een tijdje tegen een van die bomen aan heb gezeten.

Ridders kwamen er niet voorbij, wel verderop op het ruiterpad drie wandelaars, die van verre zwaaiden. Toen ze binnen gehoorsafstand waren riep de man (de anderen waren beide vrouw) of ik van tandenpoetsen hield.

,,Wat zeg je", riep ik terug.

,Hou je van tandenpoetsen", herhaalde hij en hield een tube tandpasta omhoog. ,,We hebben net bij dit pad tandpasta en een tandenborstel gevonden."

,,Niet van mij", zei ik.

,,Okay", zei de man. ,,Maar wel goed poetsen hoor! Drie keer per dag!"

,,Ik doe het twee keer", zei ik. ,,Dat is goed genoeg."

,,Alleen als je er ook bij flost", zei de man en toen waren ze min of meer voorbij.

Het was geen voorstelling. En in Game of Thrones hoor je ook nooit iemand over tandenpoetsen.


(De eerste foto is gemaakt met de zelfontspanner)