zaterdag 5 oktober 2013

Grote Broer

De Waalse Kerk hiertegenover wordt geschilderd, elke ochtend klimmen de schilders om zeven uur de steiger op.

Een van hen riep me toe, toen ik vanmiddag thuis kwam.

,,Je krijgt straks e-mail!", zei hij.

,,E-mail?", herhaalde ik.

,,Ja van Ad Fahner", ging hij door. Ad Fahner is een binnenstadsbewoner en Leeuwardenkenner, die verderop woont.

,,Die heeft hier vanmorgen op de steiger gestaan en een foto van je huis gemaakt. Hij zei: 'Die stuur ik hem op, want die planken op het dakraam moeten nodig geschilderd worden'."

Inderdaad kreeg ik even later bovenstaande foto. Dat de Amerikaanse geheime dienst al ons mailverkeer in de gaten houdt is helemaal het probleem niet, weet ik nu. Big Brother zit veel dichterbij.

Maar het is waar, de planken moeten hoognodig geschilderd worden.


(De foto is, dus, van Ad Fahner)