maandag 10 maart 2014

Het uitreiken van oorkondes




Heel even heb ik contactlenzen gehad, in 1989. Toen ik het jaar erop naar de Sahara ging, leek het me verstandig om weer een bril op te zetten.

In dat jaar mocht ik de persprijs overhandigen aan Tiny en Dick Venema. Het jaarlijkse persbal was een grootse affaire in de Harmonie, met een band.

Het kostuum had ik gehuurd bij Eringa in Opende, met zo'n glitterig bandleidersjasje.
Dit jaar mocht ik weer zoiets overhandigen, nu aan Baukje de Vries. Zoek de verschillen.

Het oude persbal is een jaar of wat geleden ten onder gegaan door Doutzen Kroes. Dat wil zeggen, niet door haar schuld, maar als een soort Helena van Troje verdeelde ze de troepen en daarna was het gedaan met de samenwerking tussen de kranten en Omrop Fryslan.

Nu is het er toch weer, bescheidener van opzet, in De Bak.