vrijdag 16 januari 2015

Vloerbedekking

Het publiek van de Filmwinter Sneek zag gisteravond negen Oscarnominaties in een klap: beste film, beste hoofdrolspeler, beste bijrolspeler, beste bijrolspeelster, beste regie, beste scenario, beste camerawerk, beste geluidsmontage en beste geluidsmix. De Filmwinter opende met Birdman or The Unexpected Virtue of Ignorance.

Ik was er met Rik en Iris, want omdat ik een kort openingswoordje sprak, mocht ik introducés meenemen.

Halverwege de film stootte ik Rik aan. De film speelt zich grotendeels af in een theater en het patroon van het tapijt in de gang met kleedkamers viel op.

,,Heb je dat tapijt gezien?", fluisterde ik.

,,Ja", fluisterde Rik terug. ,,Het is hetzelfde als in The Shining."

,,Precies", zei ik. ,,Alleen meer beige."

Van ons verdient Birdman ook een Oscar voor de Best Verwijzende Vloerbedekking.

(Op de foto zie je het niet goed, daarvoor zul je naar de film moeten. Is geen straf, zelfs als vloerbedekking je niks kan schelen.)