donderdag 21 april 2005

Wie is dat ook alweer?




Op vliegveld JFK in New York stond midden in de aankomsthal een Brits uitziend mannetje met zijn mobieltje te hannesen.

,,Ik ken die man'', zei ik tegen Jaap. ,,Volgens mij is het een acteur.''

Jaap keek, en meende ook dat hij hem herkende. Een beetje suffig, Brits hoofd had hij, en ik wist zeker dat ik hem ergens in had gezien. Maar waarin, dat was de vraag. Zijn blik kruiste de mijne, maar het leek me onbeleefd om hem te vragen wie hij eigenlijk was.

Ik was het alweer vergeten, tot ik foto's zag uit de nieuwe film 'The hitchhiker's Guide to the Galaxy'. Daar speelt hij de hoofdrol in van de wat suffige Brit Arthur Dent, die in de bureaucratie van het heelal verstrikt raakt.

En toen wist ik het ook wel weer. Het is Tim, uit the Office. Deze man dus.


Toch nog een beroemdheid gezien op reis.