vrijdag 31 maart 2006

Singing under the stars




Petra van de balie aan de lijn.

,,Er heeft net iemand een lp voor je gebracht.''

,,Een lp? Ik kom even beneden.''

Beneden hield ze een platenhoes omhoog.

,,Een man bracht deze net. Het is een cadeautje, zei hij, en je wist er wel van.''

Ik bekeek de hoes, waarop een Indonesische man met geruite sokken. Waarschijnlijk is het S. Dharmanto, want diens handtekening staat erop. Een zanger, lees ik achterop, die al zes Indonesische radio-prijzen heeft gewonnen. 'Singing under the stars' heet de plaat, 'in krontjong beat'.

,,Heb je niet even gevraagd wie het was?'', vroeg ik.

,,Nee, hij zei dat je er wel van wist'', antwoordde Petra.

Het heeft vast met de plaatjedraaierij van vorige week te maken, maar ik begrijp er niets van. Ik ga hem straks meteen draaien.