vrijdag 28 juli 2006


Rode vlek

Uit Poppenwier komen een filmende broer en zus, die samen zijn afgestudeerd aan de Filmacademie in Amsterdam. Daar moest ik het mijne van weten, dus ik belde ze op. Ze kwamen deze week toch in Friesland, vertelden ze, dan konden we wel even praten.

Alleen: hun moeder thuis heeft geen dvdspeler, dus daar konden we hun film niet bekijken. Op de krant is het een hele heisa om zulke techniek voor elkaar te krijgen, dus ik stelde maar voor om bij mij thuis af te spreken.

Bij mij buiten is ook de foto gemaakt (zie boven) door Niels Westra.

Het is eigenaardig, filmkijken terwijl de makers op de bank bij je in huis zitten. Toen de film, 'Wolf' was afgelopen, zei de jonge regisseur Joris Hoebe: ,,Het is net of er een rode vlek in je beeldscherm zit.''

,,Ik weet wel zeker van niet'', zei ik. Dat krijg je ervan als je filmmakers in je huis haalt. Met mijn tv is namelijk niks mis, ik heb het die avond nog uitgebreid gecontroleerd.