zaterdag 16 september 2006


Alle 365 goed

Eind vorig jaar kwamen er ineens twee scheurkalenders uit, die allebei over Leeuwarden gaan. Elke dag een weetje, zeg maar. De ene is van de nieuwssite Liwwadders van journalist/ondernemer Andries Veldman. De andere is van boekhandel De Tille, en door Ellen gemaakt in samenwerking met het Leeuwarder gemeentearchief.

Ik heb ze allebei. Een kreeg ik cadeau van Andries, de andere won ik bij een kwisje over Leeuwarder geschiedenis.

Omdat ik te lui ben om ze op te hangen en ik bovendien geen boor heb, liggen ze bij mij broederlijk naast elkaar in de keuken.

Daarom viel het afgelopen donderdag extra op, dat de kalender van Liwwadders (links) een andere datum had dan op die kalender van het archief. Die van het archief klopte.

Het is natuurlijk ook een heel karwei, om het 365 keer per jaar bij het rechte eind te hebben. Dat weet elke journalist.