woensdag 25 oktober 2006


De kip

,,Heb je ons monster al gezien?'', vroeg mijn moeder gistermiddag. En ik moest mee naar de schuur.

Daar heeft pa een kastje gebouwd, waar een kip in rondloopt. Tenminste, ik denk dat het een kip is, hij is zwartwit met bruine oogjes. (Ja, ik weet dat een kip een vrouwtje is, maar deze kip is toch meer een hij)

Het beest lag er uit bij andere kippen, begrijp ik, en zit zolang bij mijn ouders in de opvang. Na verloop van tijd gaat hij naar Dirk Visser, zei pa.

,,Dat vind ik best jammer'', bekende mem. ,,Ik vind het wel leuk. Elke dag ga ik even naar hem kijken.''



Ze heeft er zelfs een stoel bij gezet, zodat ze op haar gemak bij het hok kan zitten en 'piep, piep!'roepen. Ze vindt het zelf ook een beetje gek, geloof ik, maar de kip reageert er wel min of meer op.

,,Ja, ik vind het jammer dat hij weggaat'', herhaalde ze nog eens. ,,Maar hij is van die jongens.''

Een andere kip kopen dus?

,,Ben je gek, ik wil geen andere.''