dinsdag 28 november 2006


Schoolreisje

,,Komen we nu ook op uw weblog'', wilden een paar van mijn leerlingen weten.

,,Nou'', zei ik, ,,ik had me voorgenomen om niet over jullie te schrijven. Ik schrijf ook nooit over mijn collega's.''

,,Zijn wij soms niet interessant genoeg?'', vroegen ze meteen, en het klonk verontwaardigd.

Dus hierbij. Gisteren ben ik met mijn groep naar 'De wereld draait door' geweest. De sfeer was die van een schoolreisje, vooral op het perron in Zwolle waar een vrijend paartje van een bank verjaagd werd, zodat iedereen (bijna iedereen) in een keer op de foto kon.

Dit is dus 1E. De stukken die ze schrijven staan hier (als je op 1E drukt). En hieronder in Amsterdam.









Nu is het wel mooi geweest met die foto's. Op weg naar de tram terug liepen we op met Thom Hoffman, de slotgast. Hij wilde weten of deze hele groep (,,Komen jullie helemaal uit Zwolle?'') de prachtfilm 'Zwartboek' wel had gezien.

,,Ja'', zei Thomas.

,,Nee'', zei Jitse.

Thomas had gelogen, vertelde hij later, anders was het zo sneu voor Hoffman.