zaterdag 9 december 2006

Klokkenluider




,,Je hebt geen deurbel'', verwijten bezoekers me soms, als ze er eindelijk achter zijn dat je ook met de brievenbus kunt klepperen of op het raam kloppen.

,,Die heb ik wel'', zeg ik dan. ,,Die ligt in een doosje in de gang.''

Maanden geleden heb ik namelijk bij Auke Rauwerda een trekbel gekocht. Maar die moet nog steeds opgehangen worden.

Dat kwam nu eens goed uit, want daarom konden we de bel deze week gebruiken bij de speeddate, die Ellen en ik georganiseerd hadden in de Bres.

Ik voelde me net Jan van de slager, die vroeger met zo'n bel door Hollum fietste als er wat te beleven was. Zijn boodschappen begonnen steevast met Attentie Attentie en het woord Hedenavond kwam er ook altijd in voor. Tegenwoordig heeft hij trouwens zo'n auto met megafoons op het dak.

(De arty foto is door Ellen gemaakt)