zaterdag 24 maart 2007




Melvin van Eldik, die veel liedjes over Leeuwarden zingt, had een avond georganiseerd rond dichters uit de stad. Uit nieuwsgierigheid ging ik erheen, Melvin trok me aan de mouw en vroeg of ik het samen met hem wilde presenteren. Ach ja, waarom ook niet.

Het leek daardoor wat Idols-achtig, twee mannen achter een tafel die af en toe wat zeiden over de dichters. In de zaal zat onder anderen Huub Mous, die op zijn eigen weblog al eens schreef dat ik me verbeeld de Matthijs van Nieuwkerk van Leeuwarden te zijn.



Ook fotograaf Laurens Aaij was er, die vorig jaar een Zilveren Camera won voor zijn foto van de paarden buitendijks bij Marrum. Daar was nog wat over te doen, sommigen meenden dat hij die foto te fors had bewerkt met Photoshop. Vooral dat witte paard in het midden.

Laurens stuurde me de volgende dag de foto van mij en schrijfster Fettsje Boorsma hierboven, die er ook bijzonder uitziet.

,,Die heb je zeker gephotoshopt'', zei ik, toen ik hem aan de telefoon had.

,,Dat dachten ze hier ook al'', zei Laurens. ,,Maar het is niet zo.''

Van mij had hij er ook nog best een wit paard in mogen plakken.