zondag 13 mei 2007

De natuur in



Deze fraaie beukenboom, die voor keramiekmuseum Het Princessehof staat, wordt gekapt las ik in de krant, want er zit ziekte in. Dat soort dingen moet je altijd maar aannemen, want de boom ziet er niet ziek uit en je hoort hem niet klagen.

Jammer is het wel. In de achtertuin van het museum is vorig jaar al zo'n grote boom gekapt. Het past wel bij Leeuwarden, waar ze niet dol op bomen in de stad zijn. Dus ik dacht, snel maar een foto maken.

Omdat ik toch bezig was, ging ik meteen verder, richting Blessum, om mijn kennis van de natuur, die niet zo heel best is, op peil te brengen. Waar het de belangrijke huisdiersoorten betreft, kom ik toch een heel eind.



Dit is een aap. Geschilderd weliswaar, maar toch.



Dit is een koe.



Een paard.



Dit is een schaap.



Nog een, maar nu met lam.



Een zwaan, maar deze foto maakte ik een paar weken terug al.



Groeisels in de berm, geen idee hoe dat allemaal heet.



De fantastische ophaalbrug op het industrieterrein. Misschien geen natuur in de strikte zin van het woord, maar toch ook bijzonder indrukwekkend.