vrijdag 15 juni 2007

Oerol







Naast me zitten in een grote tent de VIP's te applaudisseren, onder wie minister Ronald Plasterk. Achter me draait een generator en nu en dan lopen mensen heen en weer met biervaten en wijnflessen. Ik ben op Oerol, op het Westerkeynterrein om precies te zijn. Dat is een weilandje dat eens per jaar als een soort kermis wordt ingericht met alleen maar terrassen en podia. Mensen moeten erheen om hun Oerolkaartjes te kopen.

Dat ik hier zit, komt omdat het hele terrein ook voorzien is van draadloos internet. En dat werkt fantastisch. Je stuurt zo, midden tussen de weilanden van Terschelling, vanaf je laptop een stukje naar de krant. In het dorp Midsland, even verderop, lukt dat maar amper. Om het succesvolle sturen te vieren nam ik met de laptop een foto van mezelf en Alwin, een passerende spoeler uit het tent/restaurant achter mij, die mijn MacBook net zo cool vindt als ikzelf.