zaterdag 18 oktober 2008

Electronic superhighway to hell



Of ik een snelle intenetverbinding heb, vroeg Jaap. En of ik dan wilde proberen in te loggen bij ticketmaster, kaartjes voor metalband AC/DC. Die treedt in maart op in Ahoy.

Dat is die band van Whole Lotta Rosie en Highway to Hell.

Vanmorgen waren er al mensen voor niks op het postkantoor, vertelde Jaap. Want de verkoop gaat alleen via internet, zo willen die lui van AC/DC het zelf graag, zodat hun fans niet in handen vallen van allerlei zwarthandelaren. Die band komt trouwens uit Australie, maar gitarist Angus Young woont gewoon in Aalten.

Dat was geen kleinigheid. Ergens voor twaalven probeerde ik in te loggen bij ticketmaster, wat ongeveer twee uur kostte. Dan ben je alleen nog maar op de site, waar je vervolgens het concert van AC/DC moet aanklikken. Omdat er dan steeds een schermpje tevoorschijn springt met de melding dat je het straks nog maar eens moet proberen (het staat hierboven), blijf je klikken.

Om half drie floepte hij ineens op de boekingspagina. Maar welke rang ik ook probeerde, steeds kwam daar de melding 'In deze categorie zijn geen kaarten gevonden'. Met andere woorden: het is gewoon uitverkocht. Zeg dat dan direct.

Ik ga nu naar de markt, verse groente downloaden.