zaterdag 18 oktober 2008

Quiz




Komende dinsdag is-ie op tv, de Omrop Fryslankwis waaraan Jacco, Kees en ik meededen en ik de uitslag niet hoor te verklappen. Op de site van de Omrop hebben ze er meer over, met fraaie foto's waarop we alledrie een fanatieke blik in de ogen hebben. De foto hierbij komt ook van die site.

Het is een interessante kwis, want een stukje dat ik er op dit weblog over schreef ging de wereld rond. Het kwam op de website Liwwadders, en in een gratis Harlinger weekblad, 'Van Wad tot Stad', dat Marleen van Terschelling me opstuurde met het advies om hen daar geld voor te vragen. Vandaag in de stad, bij de koffiewinkel en de boekwinkel, begonnen mensen er over, die er deze week een aankondigingsfilmpje van hadden gezien.

Hoe het afloopt zal ik dus niet vertellen, maar de hoofdprijs was een digitale camera die in je kontzak past. De winnaar ervan gleed de volgende dag uit bij de Febo, nadat hij al een paar biertjes had gehad. Hij viel precies op de camera. Zo gewonnen, zo geronnen.