zaterdag 14 februari 2009

Valentijnsverwarring




Zojuist lag er een handgeschreven briefje op de mat:

Beste bewoner,

Ik heb een foutje gemaakt toen ik een valentijnskaartje verstuurde
Deze was voor nr. 83 bedoeld.
Zou u zo vriendelijk willen zijn deze kaart bij nr. 83 in het vakje te doen?

Alvast bedankt

Sjoukje


Daarmee had Sjoukje mij met haar probleem opgezadeld. Want haar handgeschreven briefje lag wel bij mij (nummer 73) op de mat, maar de post had de kaart waar ze het over heeft niet gebracht.

Wat moet je dan doen? Als nummer 83 zijn Valentijnskaart niet krijgt, denkt die Sjoukje natuurlijk dat het aan mij ligt en ik te beroerd was om een ansichtkaart een paar deuren verderop te brengen.

Moet ik het briefje zelf bij 83 brangen? Maar misschien wil Sjoukje niet, dat nummer 83 weet wie de afzender is. Dan is het dus ook niet goed.

Dus ik heb zelf een kaart geschreven voor 83, dat van het briefje uitgelegd zonder Sjoukes naam te verklappen, en die bij hem (neem ik aan) in de bus gegooid. Een mooie kaart was het ook nog, de poster van 'Romeo + Juliet' met Leonardo DiCaprio.

Aan mij zal het op Valentijnsdag niet liggen.