maandag 13 juli 2009

Palingsound





(In de trein zondagochtend, jongen aan de ene kant van het gangpad, twee dames aan de andere kant. Een dag eerder hebben in Drogeham Mon Amour, Jan Smit en Nick & Simon opgetreden)


(Jongen) ,,Wat vonden jullie van Mon Amour?''

(Vrouw 1) ,,Fantastisch! We zijn altijd al fan van BZN, we hebben alles, en het is toch fijn dat ze toch doorgaan. Ik zei ook, als Mon Amour eens in de buurt komt dan gaan we heen. Maar ze komen nooit in de buurt dus ik zei weet je wat - zij is dan fan van Nick en Simon - ik zei weet je wat we stappen in de trein naar Leeuwarden. Wij komen uit Goes. Ik heb nu voor het eerst ook Nick en Simon en Jan Smit gezien.''

(Vrouw 2) ,,Die had ik al eerder gezien. Ik heb Annie Schilder nog gezien toen ze nog bij BZN zat''

(Vrouw 1) ,,Ik vond Mon Amour fantastisch.''

(Jongen, trots) ,,Ik doe hun website.''

(Vrouwen door elkaar) ,,Daar kom ik dagelijks! Oh, daarom was je daar filmpjes aan het maken!''

(Jongen) ,,Je hebt het idee dat het met die site wel goed loopt hè, maar we moeten er hard aan trekken. Terwijl je zou denken BZN had zoveel fans, die stappen zo over. Maar ja, Mon Amour is een nieuwe naam hè. Er zijn wel fans mee overgestapt, maar lang niet iedereen.''

(Vrouw 2) ,,Ik heb Carla ook gevolgd.''

(Vrouw 1) ,,Ik ben steevast van plan in het gastenboek te schrijven maar ik ben niet zo'n schrijver. Ik kom er bijna dagelijks, toch zeker vijf keer in de week.''

(Jongen) ,,We doen ons best om de site goed bij te houden. Gisteren hadden we een radiointerview en daar is de nieuwe single bekend geworden.''

(Vrouw 1) ,,Oh kijk eens aan.''

(Jongen) ,,We gaan een nieuwe single uitbrengen ja.''

(Vrouw 1) ,,Helemaal nieuw?''

Jongen: ,,Nee hij staat al op de cd. Het wordt Fame And Fortune.''

(Vrouw 1) ,,Op mijn werk vragen ze wel eens waar ga je naartoe? Naar Mon Amour zeg ik dan. Wat is dat dan, vragen ze. Als je dan zegt BZN, dan is het óóóóh, dan snappen ze het.''