dinsdag 18 augustus 2009

Een erbenwennemarsje





Vandaag heb ik in een caravan in Hitzum gezeten voor de krant. Het was mooi weer, het leek niet al te ver, dus ik besloot erheen te fietsen.

Dat kon ik ook een erbenwennemarsje maken, een foto van jezelf terwijl je fietst. Die is genoemd naar de leukste twitteraar van Nederland, die vaak zulke foto's maakt.

Collega Linda wees me op het bestaan van 'fietspunten': je kunt een route voor de fiets plannen via het aanklikken van punten. Ik geloof meer in het volgen van naambordjes, maar dit leek handig, dus ik zette een route uit.

Al in Leeuwarden miste ik een punt, zodat ik het verder op instinct moest doen, langs Marssum, Deinum, Dronrijp en Welsrijp en zelfs Hatzum, wat nog maar 1 letter scheelt. Affijn, het was dus veel verder dan ik had gedacht en de wind was tegen. Erben Wennemars springt na zoiets nog in een kliko vol koud water. Volgende keer misschien.