zondag 22 november 2009

De hond uitlaten





Irene vertelde dat het op Vlieland gewoonte is de hond uit te laten door met de auto het strand op te rijden, portier open, hond eruit.

,,Doen ze dat ook zo op Ameland?'', wilde ze weten.

,,Nee'', zei ik. ,,Hooguit rijden ze tot de strandovergang, maar daarna gaan ze met de hond lopen.'' Amelanders zijn veel actiever dan die luie Vlielanders, wilde ik maar zeggen.

Toen zag ik dit, zaterdagmiddag bij Buren. Hier reed iemand het strand op en liet er twee honden uit de auto. Dat beschreef ik ook op deze plek in dit weblog.



Maar gelukkig: Richard die hier op de foto staat (ik had hem niet herkend, al was hij jaren geleden mee naar de Love Parade in Berlijn) belde me zojuist op. Het zit anders.

Hij was het strand opgereden om zijn vriendin en haar moeder tegemoet te gaan, die er te paard aankwamen.

Dat klopt, die paarden had ik toevallig ook op de foto gezet. Dus noem ik man en paard en hond. Want er is hier dus niks Vlielanderigs aan de hand. Richard daagde me zelfs uit een keer mee te gaan om de honden uit te laten. Zo te horen is dat geen gering karwei.