dinsdag 23 april 2013

Zingen in de stofzuigerbuis





Deze foto zette Maartje vorige week op Facebook. Maartje paste vroeger op ons en maakte kennelijk ook af en toe foto's. ,,Ik heb er nog veel meer", zei ze.

Het is achter De Zwaan, waar later een stuk van de schuur is gekomen en de uitbouw van de keuken. De oude tafels die hier opgestapeld staan zullen wel uit de zaak komen, maar deze wrakke gevallen kan ik me niet herinneren. De fietsenstander met het logo van Amstel Bier op de achtergrond hebben we nog heel lang gehad, die dingen gaan nooit af. De schuur op de achtergrond was van buurman Aald.

Waling zit in het kistje (het doet hem zelf denken aan foto's van Amerikaanse outlaws nadat ze zijn doodgeschoten), ik sta te zingen (denk ik) in een stofzuigerbuis. Waarvan ik me zo voor de geest kan halen hoe het voelt, ruikt en zelfs een beetje smaakt, zo'n buis aan je mond. Giso stond vermoedelijk ergens in een box.

Dit alles om te bewijzen dat we vroeger best schattig waren. Het is bovendien een vermakelijke plaat.