maandag 28 maart 2016

Vol verwachting klopt ons hart



In Key West, waar Hemingway heeft gewoond, kon je in het winkelcentrum vlak bij de kade van de cruiseschepen jezelf als poppetje laten maken, in verschillende formaten, hoe groter hoe duurder. Ze scannen je eerst, en dan komt dat poppetje uit een 3D-printer, gekleurd en wel.

Over een jaar heeft iedereen dit natuurlijk, maar nu is het nieuw en interessant. Dat leek me wel iets.

Dus ben ik daar gescand door een team van vader en zoon, vader is de ondernemer, de zoon is de techneut, daar kwam het op neer.

Ik schreef er een column over, die hierbij staat. Ook had ik er wat foto's gemaakt. De bovenste eerst, met de zoon die laat zien hoe mijn scan eruit ziet, je kon hem alle kanten opdraaien.

,,Ik zet hem even op grijs'', zei hij, toen ik een close-up wilde maken. ,,Dat ziet er veel cooler uit.''

Die foto staat hieronder.

Vrijdag lag er een briefje van de postbode op de mat dat hij tevergeefs bij me aan de deur is geweest om iets aan te bieden waar ik voor moest tekenen.

Dat is natuurlijk het poppetje. Het ligt op de eerstvolgende werkdag - morgen dus - vanaf drie uur klaar op het postkantoor. Morgen! Drie uur!