maandag 5 december 2016

De eerste lezer en de lateren


Dit weblog begon op 7 mei 2003 met een stukje over bloedneuzen. Het is geschreven in een internetcafe in Toronto, waar ik een lange reis door Canada en de VS begon.

Pa had een computer en nog niet lang internet, het leek me aardig om onderweg wat verhaaltjes te schrijven, leuker dan kaarten sturen. Hij was dus de eerste lezer van dit weblog. Het heette toen nog Een Heel Jaar, want zolang duurde mijn onbetaald verlof.

Na de terugkeer ging ik door, want het is lollig om te doen ook al heeft het de wereldvrede geen spat dichterbij gebracht. Omdat hier verder niks veranderd was, heette het voortaan Bij Het Oude.

Maandagmiddag 5 december is pa, mijn eerste lezer, overleden, om kwart over drie. Hij is 81 geworden en ik heb vroeger wel eens fors ruzie met hem gemaakt, maar ik hield veel van hem. Dat wilde ik de latere lezers even laten weten.